Kasza gryczana z warzywami

0
281
kasza gryczana na talerzu w tle warzywa

Kasza gryczana – szczególnie prażona – jest jednym z moich ulubionych, obiadowych składników. Dzięki posiadanej “goryczce” nadaje potrawie specyficznego smaku.

A jak zdrowa! Jest naturalnym źródłem błonnika, białka, kwasu foliowego i potasu.  Bogata w witaminy i mikroelementy pomaga w utrzymaniu zdrowych kości, prawidłowym funkcjonowaniu układu odpornościowego.

Z dzieciństwa pamiętam kaszę gryczaną prażoną podawaną z gulaszem mięsnym i ogórkiem kiszonym lub surówką z kiszonej kapusty.

To danie nieźle smakuje także z kaszą nie prażoną, ale ja zdecydowanie bardziej wolę z prażoną. Nawet kolorystycznie jest wtedy ciekawiej na talerzu.

Jednym ze sposobów, w który przygotowuję kaszę gryczaną prażoną, jest połączenie jej z warzywami. Proste danie, świetnie komponujące się z różnego rodzaju surówkami. Z reguły – jeśli jest to pora letnio – jesienna, podaję do tak przyrządzonej kaszy zieloną sałatę.

Przepis na: Kasza gryczana prażona – z warzywami

Składniki dania : Kasza gryczana prażona – z warzywami

  • 1 szklanka kaszy gryczanej prażonej lub 1 woreczek kaszy gryczanej prażonej
  • 2 szklanki wody
  • 1 duża cebula
  • 1 czerwona papryka
  • ćwiartka sporej cukinii albo połowa małej
  • kilka pieczarek lub kilka suszonych grzybów – opcjonalnie
  • 4 łyżki oliwy z oliwek
  • sól i pieprz
  • pokrojona drobno zielona cebulka lub inne zioła – opcjonalnie

Przygotowanie dania : Kasza gryczana prażona – z warzywami

  1. Kaszę opłukać.
  2. Zagotować wodę i posolić.
  3. Kaszę wsypać do wody i ugotować na sypko – gotować około 10 minut po przykryciem.
  4. Cebulę obrać i pokroić w drobną kostkę.
  5. Usunąć z papryki gniazda nasienne i pokroić ją w drobną kostkę.
  6. Cukinii nie obierać, pokroić w kostkę.
  7. Pieczarki pokroić w grubą kostkę lub w ćwiartki. Jeśli wybraliśmy grzyby suszone, trzeba pamiętać, aby je wcześniej namoczyć. Gdy zmiękną  drobno pokroić.
  8. Na patelni rozgrzać cebulę, lekko podsmażyć.
  9. Dodać paprykę i grzyby – jeśli wybraliśmy opcję z grzybami – chwilę podsmażyć.
  10. Dodać cukinię i mieszając dodać smażonych warzyw ugotowaną kaszę gryczaną prażoną.
  11. Chwilę razem smażyć i doprawić do smaku solą i pieprzem.
  12. Po ugotowaniu posypać ziołami.

Wskazówki:

  • można użyć pół papryki czerwonej i pół żółtej – będzie jeszcze bardzie smakowicie wyglądała

Podobał Ci się ten artykuł?

Zapisz się na listę i nie przegap nowych ciekawostek, porad i konkursów!