Ocet jabłkowy zalety

0
356
kieliszek o butelka z octem jabłkowym

Ocet jabłkowy – bogactwo witamin i naturalna pomoc dla Twojego ciała! 

Wypełniony minerałami i składnikami odżywczymi, powinien zastąpić wciąż panoszący się w kuchni ocet spirytusowy.

Co to jest ocet jabłkowy?

Chemicznie – wodny roztwór kwasu octowego, który powstał w wyniku fermentacji octowej alkoholu. W czasie produkcji octu jabłkowego, bakterie octowe wywołują fermentację owoców.

Gotowy ocet pachnie jabłkami, natomiast smak jest zdecydowanie łagodniejszy niż w przypadku octu spirytusowego. I – przede wszystkim w odróżnieniu od spirytusowego – zawiera w sobie wiele dobrego.

Co w nim siedzi?

Bogactwo minerałów i pierwiastków ( magnez, potas, sód, żelazo), liczne witaminy: A, B, C, E a także pektyny, beta-karoten, kwas mlekowy, cytrynowy i octowy.

Pektyny, witamina E i pozostałe składniki – ta “trójca” oczyszcza organizm ze szkodliwych produktów przemiany materii i toksyn, przyczynia się do wzmocnienia odporności organizmu, przyśpiesza metabolizm, wspomaga perystaltykę jelit, chroni nas przed oznakami starzenia (walcząc z procesem utleniania się wolnych rodników), poprawia stan mięśni, wzmacnia pamięć, daje lepszą cerę, reguluje gospodarkę kwasowo-zasadową, wzmacnia stawy.

Jak go spożywać?

Rano:

  • 1 – 2 łyżeczki  octu jabłkowego, 1 łyżeczka miodu rozpuszczone w szklance letniej wody, przygotowane wieczorem dnia poprzedniego. Rano pić na czczo – kilkanaście minut przed posiłkiem, ale najlepiej kapnąć do roztworu nieco ciepłej wody, żeby żołądek dostał “ciepełko” na dzień dobry.

Dzięki tak spożywanej mieszance zyskamy “oczyszczenie” jelita grubego i cienkiego, a co za tym idzie późniejsze sprawniejsze trawienie.

  Przed posiłkami:

  • Ocet w rozcieńczony w wodzie, w podobnych proporcjach: 1 – 2 łyżeczki na szklankę wody.

Stosuje się go jako wspomożenie przy kuracji odchudzającej. Szklanka z napojem z octem przed każdym posiłkiem może być stosowana przez okres 10 – do 14 dni, później dobrze jest zrobić kilka dni przerwy.

W potrawach:

  • Do sałatek, sosów, robienia przetworów wszelkich!

Używając octu jabłkowego do zakwaszania potraw, musimy wziąć pod uwagę, że często ma on mniejszą zawartość alkoholu niż tradycyjny.

Wskazówki do kuracji

  • Najzdrowiej będzie używać octu jabłkowego wyprodukowanego w domu. Nie jest to skomplikowany proces, o czym możesz się przekonać czytając: Jak w domu zrobić ocet jabłkowy
  • Kupując w sklepie, wybieraj ocet “bio”.
  • Miód – oczywiście musi być dobry, ze sprawdzonego źródła. Rodzaj miodu – dowolny. Jaki lubimy, lub do jaki mamy w domowych zasobach.

Uwaga! Na zagrożenia!

Ocet jabłkowy, pomimo jego dobroczynnego działania, nie przez każdego może być stosowany.

Bardzo ostrożnie powinny podejść do tej kuracji osoby z wrzodami żołądka.

Należy również pamiętać, że zażywając jakiekolwiek leki na cukrzycę i choroby serca czy inne choroby przewlekłe, przed rozpoczęciem kuracji trzeba koniecznie skonsultować się ze swoim lekarzem.

Nie można go także spożywać w nadmiarze – bo wtedy zamiast pomóc, może przynieść szkody!

Octy inne, a również naturalne 

Przy okazji octu jabłkowego nie sposób przeoczyć innych rodzajów octu, które łatwo zrobimy w domu. Będą znakomitym dodatkiem do potraw, których smak chcemy wzbogacić nieco innym aromatem.

Ocet winny z białych lub czerwonych winogron jest chyba każdemu znany, ale jakiś czas temu zaczęłam eksperymenty z innymi owocami: wiśniami, porzeczkami, agrestem.

Próby zakończyły się powodzeniem, a jakież aromatyczne cuda wyprodukowałam!

Jeśli masz ochotę – spróbuj zrobić swój ocet owocowy.

Powyższy artykuł ma charakter poglądowy, i w żaden sposób nie może być traktowany jako porada lekarska!

Podobał Ci się ten artykuł?

Zapisz się na listę i nie przegap nowych ciekawostek, porad i konkursów!