Dlaczego warto ćwiczyć na orbitrekach?

0
0
orbitrek
Posiadanie orbitreka w domowej siłowni to doskonały pomysł.

Przenieś swój fitness do domu. Ćwicz na rowerze treningowym lub orbitreku w domowym zaciszu.

Zdrowe ciało, zdrowy umysł

Rowery treningowe, trenażery, a w szczególności orbitreki to zdecydowanie najbardziej popularne sprzęty do ćwiczeń fitness w domu.
Dobra sława tych urządzeń związana jest z ergonomiczną konstrukcją. Orbitreki relatywnie nie zajmują dużo miejsca i mogą być ładnie wkomponowane w wystrój mieszkania.

Sam trening jest łatwy i uniwersalny. Sprzyja szybkiemu spalaniu kalorii i utracie wagi. Dzięki ćwiczeniom następuje poprawa kondycji, ogólnej sprawności i wydolności organizmu.

Co daje trening na orbitreku

Trening na orbitreku zwiększa wytrzymałość i wydolność cardio. Ćwiczenia aerobowe, znane również jako cardio, są kluczową częścią wszelkich treningów.

Kiedy wykonujesz ćwiczenia aerobowe, twoje serce i płuca muszą pracować ciężej, aby zapewnić twoim mięśniom więcej krwi i tlenu.

Cardio to rodzaj treningu nazywany treningiem wytrzymałościowym lub tlenowym.

Orbitrek pozwala na dobry trening aerobowy, który może wzmocnić serce, płuca i mięśnie.

Spal kalorie podczas ćwiczeń

Jeśli planujesz spalić sporo kalorii w krótkim czasie, zacznij ćwiczenia na orbitreku.

Planując zrzucenie wagi, pamiętaj aby stosować odpowiednią dietę. Spalanie większej ilości kalorii niż spożywasz może pomóc w utracie wagi. Aby zwiększyć spalanie kalorii, rozważ zwiększenie intensywności Twoich treningów.

Trening chroniący stawy

Podczas biegania czy wykonywania intensywnych ćwiczeń cardio Twoje kostki, kolana, biodra i inne stawy mogą cierpieć.

Treningi na orbitreku może może znacznie zmniejszyć obciążenie w porównaniu z bieganiem, joggingiem i podobnymi treningami. Innymi słowy, na orbitreku możesz kontynuować trening bez zmęczenia związanego z intensywnymi ćwiczeniami.

Ćwiczysz całe ciało

Orbitreki są tak doskonałymi maszynami do ćwiczeń, bowiem umożliwiają trening zarówno dolnych jak i górnych części partii ciała w tym samym czasie, czyli podczas jednego treningu.

Kluczem do maksymalizacji korzyści dla całego ciała jest równomierne rozłożenie ciężaru i oporu. Innymi słowy, pracuj rękami tak szybko, jak poruszasz nogami.

Spalasz tkankę tłuszczową

Orbitrek jest wielce pomocny w utracie tkanki tłuszczowej i wzmocnieniu mięśni. W takim przypadku warto pomyśleć o włączeniu pracy interwałowej i – myśląc o szybszym spalaniu tłuszczu – skupić się na intensywności swoich treningów.

Rozważ dodanie treningu interwałowego do treningów na orbitreku w proporcji 2 do 1, czyli 30 sekund intensywnej pracy, następnie 15 sekund odpoczynku lub 60 sekund intensywnej pracy, a następnie 30 sekund odpoczynku.

Nie przestawaj poruszać nogami w okresie odpoczynku. Kontynuuj poruszanie pedałami, ale w wolniejszym tempie.

Poprawisz równowagę

Wiesz, że możesz także popracować nad swoją nad równowagą na orbitreku? Stań prosto, puść uchwyty i trenuj. Zrób to w wolnym tempie (sprawdź, aby opór i nachylenie były ustawione na rozsądnym poziomie) abyś mógł bezpiecznie korzystać z orbitreka bez używania uchwytów.

Artykuł przygotowany we współpracy z partnerem serwisu.

Oceń artykuł
[Głosów: 1 Średnia: 5]

Otrzymuj powiadomienia o nowych wpisach!

Wypełnij formularz, zapisz się na listę, a otrzymasz regularnie informacje o nowych przepisach i relacjach z podróży!