Slow jogging – bieganie dla każdego. Poprawisz kondycję i zrzucisz kilogramy

2
0

Polubisz bieganie, nawet jeśli nie lubisz biegać. Slow jogging to wyjątkowo  przyjemna forma aktywności, podczas której organizm nie męczy się, spala kalorie i pozwala na swobodną rozmowę. Po prostu daje radość.

Spis Treści
Zwiń
Rozwiń

Slow jogging co to takiego?

Slow jogging to bardzo wolne bieganie, małymi kroczkami. Nazywa się go także truchtaniem. Sport ten może być uprawiany przez każdego, kto nie ma problemów z poruszaniem się. Czyli jeśli możesz swobodnie spacerować, równie dobrze możesz truchtać.

A dlaczego truchtać zamiast spacerować? Bo bieganie (w przeciwieństwie do chodu), angażuje duże grupy mięśniowe: czerwonogłowe uda, pośladkowe, mięsień prosty grzbietu. I jest przyjemną aktywnością, podczas której nie męczymy się, możemy swobodnie rozmawiać nie łapiąc przy tym zadyszki.

Stajemy się zdrowsi, zrzucamy kilogramy bez bólu i zbędnych kontuzji.

Slow jogging sprawia, że człowiek staje się bardziej radosny.

slow jogging w miejscu dowolnym
Slow jogging wyzwala radość

Slow jogging zalety

Slow jogging rozpoczęłam wiosną 2019 roku, co dla mnie samej było ogromnym zaskoczeniem. Bowiem nie lubię biegać i zawsze powtarzałam, że bieganie nie jest dla mnie. Jednak, kiedy przypadkiem trafiłam na filmik instruktażowy jak uprawiać slow jogging i zgłębiłam temat, ile dobrego daje dla organizmu slow jogging, postanowiłam spróbować.

I cieszę się bardzo, że zaczęłam biegać. Czuję się o wiele lepiej, a samo bieganie, szczególnie w towarzystwie, jest dla mnie ogromną przyjemnością.

Mam swoje ulubione miejsce wzdłuż rzeki, ale truchtam także po ogrodzie, w pobliskim parku, a nawet w domu.

Regularny slow jogging dotlenia organizm, poprawia krążenie, przemianę materii, przeciwdziała cukrzycy, nadciśnieniu, miażdżycy, chorobom serca, nowotworom, demencji starczej, otyłości, osteoporozie. I oszczędza kolana, dzięki temu, że biegnąc lądujemy na śródstopiu.

Spokojny slow jogging spala dwa razy więcej kalorii niż spacer z tą samą prędkością, pomaga więc zrzucić nadmierne kilogramy.

Kobieta biegająca slow jogging nad rzeką
Moje ulubione miejsce na uprawianie slow jogging, także jesienią i zimą

Jak biegać slow jogging

1. Prosta sylwetka, bez załamania w biodrach, garbienia się czy pochylania głowy.
2. Wzrok na wysokości horyzontu – nie patrzymy pod nogi.
3. Plecy proste, barki rozluźnione, ramiona pod kątem prostym – pozwalamy im swobodnie pracować.
4. Pochylamy się delikatnie w przód poddając się grawitacji, robimy kroczek do przodu – przy delikatnym pochyleniu, stopa wyląduje na śródstopiu.
5. Biegniemy małym kroczkami, mogą być bardzo małe, nawet na długość pół stopy.
6. Podczas biegu zachowujemy delikatnie pochylenie do przodu, robimy małe kroczki wtedy nasza stopa wyląduje na śródstopiu. To się powinno dziać odruchowo. Delikatnie pochylenie do przodu sprawia, że środek ciężkości ciała znajduje się nad śródstopiem.
7. Obserwujemy oddech. Jeśli łapiemy zadyszkę, to sygnał, że za szybko biegniemy. Trzeba skrócić krok by zwolnić.

I jeszcze jedna ważna uwaga. Początkującym biegaczom profesor Tanaka (twórca slow joggingu) poleca na przemian: 1 minutę biegania slow jogging i 30 sekund marszu.

Jak zacząć slow jogging, zobaczysz na poniższym filmie. Beata Brzezowska, trener Slow Joggingu, krok po kroku tłumaczy jak prawidłowo truchtać.

Slow jogging jak często uprawiać

Slow jogging możemy uprawiać codziennie, nawet po kilkanaście minut i to niekoniecznie w jednym cyklu. Możemy truchtać po kilkanaście minut w różnych odstępach czasu. Na przykład przed pracą kilka minut, po południu idąc z psem na spacer, w drodze do pobliskiego sklepiku, a nawet w domu, robiąc sobie chwilę przerwy w pracy.

Ale możemy też biegać regularnie, na przykład 3 razy w tygodniu po godzinie lub 6 razy w tygodniu po pół godziny.

Minimalna dawka slow joggingu, która przyniesie nam wymierne korzyści to 180 minut w tygodniu.

Bieganie slow jogging boso po trawie
Uwielbiam biegać slow jogging boso po mchu i trawie
stopy w butach wśród trawy
Jakie buty są najlepsze do slow jogging? Z miękką podeszwą.

Efekty Slow joggingu 

Poprawa sylwetki, kondycji, zdrowia. Strata kilogramów. Uśmiech od ucha do ucha podczas biegu, który zostaje na twarzy również po biegu. Bowiem poczujemy się lepiej, a nie będziemy zmęczeni, pomimo przebiegnięcia kilku kilometrów.

Slow jogging –  jak zacząć biegać?

Aktywność truchtania jest tak łatwa, że wystarczy przeczytać ze zrozumieniem punkt „Jak biegać slow jogging” i rozpocząć truchtanie.

Zapraszam także do przeczytania wywiadu z Beatą Beaty Brzezowską – trenerem Slow Joggingu. Jak uprawiać slow jogging.

Znajdziesz tam całe kompendium wiedzy na temat truchtania. W tym odpowiedzi na pytania: slow jogging jakie jest właściwe tempo i tętno, ile kroków na minutę, ile można schudnąć uprawiając slow jogging, jakie buty są najlepsze, co to jest tajemniczo brzmiące „niko, niko”, kim jest profesor Tanaka oraz jak to się stało, że slow jogging przybył z Japonii do Polski.

A jeśli masz ochotę pobiegać razem z Beatą, możesz to uczynić w każdą niedzielę o godzinie 9.00 rano w Warszawie – Slow jogging w Łazienkach.

Slow Jogging – sposób na zdrowie i spalanie kalorii. Jak biegać? Porady trenera

Oceń artykuł
[Głosów: 1 Średnia: 5]

Otrzymuj powiadomienia o nowych wpisach!

Wypełnij formularz, zapisz się na listę, a otrzymasz regularnie informacje o nowych przepisach i relacjach z podróży!

Poprzedni artykułMniszek lekarski. Miód z mleczy. Przepis na syrop ( miód )
Następny artykułStawy Milickie w Dolinie Baryczy – podróż na kilka sposobów w serce przyrody
Subscribe
Powiadom o
guest
2 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
pat
pat
3 miesięcy temu

Ja dużo chodzę a właśnie za bieganie nie mogę jakoś się zabrać…moze takie razem zmobilizowałoby mnie…Pozdrawiam

Danuta Walter - Urych
Dana - Jawagabunda. Zapraszam Was do bloga z dojrzałym spojrzeniem na świat, w którym będziemy wspólnie smakować życie ( dosłownie i w przenośni) i odkrywać w sobie zainteresowania. To blog dla nas - którzy mimo posiadania wielu lat - nadal z pasją idą przez siebie.