Slow Jogging Kędzierzyn – Koźle. Plan podbicia świata w 2021 roku

Plany Slow Jogging 2021
Gdzie potruchtamy w 2021 roku? Grupa Slow Jogging Kędzierzyn - Koźle

Nasza grupa pod nazwą Slow Jogging Kędzierzyn – Koźle zaczęła wspólnie truchtać pod koniec października 2020 roku.

Jesienną i zimową porą miałyśmy dwie trasy: w kozielskim parku i wokół jeziora Dębowa.

Spis Treści
Zwiń
Rozwiń

Slow Jogging Kędzierzyn – Koźle

Ponieważ nasze dusze wyrywają się w świat, postanowiłyśmy że podczas truchtania będziemy odwiedzać/poznawać nowe miejsca w naszej okolicy. Bowiem truchtanie z racji bardzo wolnego tempa – 3 do 4 km na godzinę – sprzyja rozglądaniu się i zachwycaniu okolicą.

Poprosiłam moje „współtruchtaczki” o podanie swoich propozycji tras. I tak powstała nasza lista. Obejmuje zarówno krótkie, około 5 km trasy, jak i znacznie dłuższe.

Gdzie i kiedy jaka trasa będziemy ustalać na bieżąco, o czym powiadomię Was na grupie Slow Jogging Kędzierzyn – Koźle i na naszej grupie na WhatsApp.

Część propozycji to moje ulubione trasy (te bez zaznaczenia autora), część zaproponowane przez Was.

Oprócz tras do truchtania zamieściłam także kilka nieco dłuższych, podczas których możemy połączyć slow jogging ze spacerem. Albo biegiem – co kto wybierze.

Sporo dzieje się także w naszym mieście ogólnie w temacie biegania. W zawody organizowane przez Fabryka Aktywności XYZ Kędzierzyn-Koźle „wbijemy” się w grupę Nordic Walking i będziemy jej najdokładniejszą, bo najwolniejszą grupą.

Nie zabraknie również propozycji udziału w biegach wirtualnych i charytatywnych. W tym w II Charytatywnym Biegu Zeflika, którego nasza grupa jest patronem medialnym. Tak wyglądał I Charytatywyny Bieg Zeflika w 2020 roku w którym wzięłam udział sama, jeszcze bez całej grupy.

Rozmawiałyśmy także o innych wspólnych aktywnościach. Tak więc pojawiła się propozycja wycieczki rowerowej, spływu kajakowego i wyjścia w góry.

Lista jest otwarta. Będziemy ją modyfikować, uzupełniać zdjęciami z już zaliczonych aktywności.

Trasy truchtania – nasze propozycje na 2021 rok

„Czosnkowy las” – trasa od Rogów, wzdłuż Odry do „czosnkowego lasu”. Wybierzemy się tam przynajmniej dwa razy. Najpierw, gdy czosnek niedźwiedzi wyjdzie na świat i zaścieli jasną zielenią leśne pokrycie, a drugi raz, gdy zaprowadzi nas do niego oszałamiający zapach kwitnącego czosnku, a poszycie leśne stanie się białe od kwitnących kwiatów.

„Czosnkowy las” do Śluzy  Januszkowice od Poborszowa – Wygon. Truchtanie połączymy ze zwiedzaniem śluzy i – jeśli będziemy miały ochotę – z ogniskiem na specjalnie w tym celu wyznaczonym miejscu. Ogniskiem nad Odrą, w otoczeniu majestatycznych drzew z lasem w tle. Mega urokliwe miejsce.

Trasa od Śluzy Koźle wzdłuż Odry (pod mostem kolejowym) do Rogów. To przedłużenie trasy, którą biegłyśmy pierwszy raz w październiku 2020 roku. Czyli tam, gdzie był nasz inauguracyjny bieg.

Wałem w stronę stoczni – zapropnowała Iza Wageman – ze startem od Śluzy Koźle. Podobna trasa jak moja, ale pobiegniemy górą (a moja trasa prowadzi dołem, tuż nad Odrą).

Od imponujących zabudowań  Nadleśnictwa Kędzierzyn – Koźle do Stawu Kozieławy. Trucht możemy połączyć ze spacerem, bo cała trasa to około 10 km.

Trasa od Śluzy Koźle wałem (ścieżką rowerową) w kierunku Ronda Milenijnego i później ścieżką wzdłuż starego kanału.

Truchtanie po lasach niezdrowickich z relaksem i ogniskiem nad stawem Zeflika.

Trasa z Żyrowej na Górę Świętej Anny. Slow Jogging połączony z wędrówką, bo to nieco dłuższa wycieczka.

Lenartowice – trasa wzdłuż kanału do miejsca, w którym rzeka Kłodnica przepływa pod kanałem Gliwickim. Fachowa nazwa tej budowli hydrotechnicznej brzmi: przepust syfonowy rzeki Kłodnicy pod Kanałem Gliwickim. Ciekawe miejsce.

Trasa wzdłuż jeziora Pławniowice. Napisała Agnieszka Malisz. To także moja propozycja truchtania wspólnie z grupą Slow Jogging Gliwice. Obejście całego jeziora to około 10 km. Możemy umówić się na slow jogging połączony ze spacerem albo zrobić krótszą trasę. Koniecznie zaglądniemy także do przypałacowego parku, a być może zerkniemy do środka pałacu. Wybudowany w latach 1882-1885 pałac zachwyca także z zewnątrz.

Bryksy: zwiedzanie kościółka, pustelni i cudownego źródełka, truchtanie po okolicznych – niczym w Toskanii – polach. To ulubione miejsce Asi Stefko, a także moje. Święty Bryksjusz sprawił (jak mówi legenda), że miejsce stało się znane i odwiedzane.

Truchtanie na stadionie Kuźniczki. To propozycja Beaty Wilpert, której nie udało nam się zrealizować zimową porą.

Park Wiejski w Raszowej wokół jeziorek. Spokojne miejsce do truchtania pomiędzy stawami (raj dla wędkarzy) do którego zaprowadzi nas Halinka Tokarczyk.

Truchtanie po ścieżce rowerowej po dawnych torach kolejowych (dawna trasa z Kędzierzyna – Koźle do Baborowa) to także propozycja Halinki Tokarczyk, która wskaże nam, którym odcinkiem  (a może odcinkami?) ścieżki potruchtamy.

Jeziorko Januszkowice to propozycja Agnieszki Malisz.

Na Górę Świętej Anny od amfiteatru do Mop A4 poprowadzi nas Agnieszka Malisz.

Czarnocin i okolice (rezerwat Boże Oko) to propozycja Kasi Kosiec, która zabierze nas w to niesamowite miejsce: z wniesieniem sięgającym prawie 300 m n.p.m., dziką przyrodą zatopioną w głębokim parowem, suchymi dolinkami i lejkami kresowymi.

Biały Ług (las na osiedlu Piastów), który pokaże nam Kasia Kosiec.

Po parku w Sławięcicach zaproponowała truchtanie Asia Stefko.

Łęk Zdzieszowicki (od Mechnicy – Brodek) to truchtanie połączone z przepłynięciem promem na drugą stronę Odry. Poczujemy się jak wakacjach. Przynajmniej ja tak mam. Oczekiwanie na prom i płynięcie ręcznie napędzanym promem to dla mnie prawdziwie wakacyjny klimat.

… miejsce na kolejne propozycje

Wspólne aktywności w ramach grupy

Spływ kajakowy Małą Panwią. To moja „wisienka na torcie”. Uwielbiam to miejsce i odkąd zamieszkałam w Kędzierzynie – Koźlu, już kilka razy przepłynęłam tę trasę. Zawsze w „babskim” gronie. Zamiast truchtania – powiosłujemy.

Wycieczki rowerowe. Krótsze po okolicy i dłuższe jak na przykład  z Kędzierzyna – Koźla do Grudyni. Jesienią na zbiór jabłek lub podziwianie sadów jabłkowych.

Trasą rowerową po nasypie kolejowym do Polskiej Cerekwi. Możemy po drodze zerknąć do Zakrzowa, a na trasie podziwiając stare, urokliwe stacje kolejowe. W wiosce Sukowice spotkamy miejsce pamięci wypadku kolejowego, który zdarzył się dnia 12.11.1939 roku, w którym zginęło ponad 60 osób. Tabliczka z napisem „Boże zmiłuj się nad ofiarami wypadku kolejowego” znajduje się 100 metrów od miejsca wypadku.

Wiosenny wypad w Beskidy od 26 do 28 marca 2021 z noclegiem w schronisku. Slow Jogging też będzie, ale głównie górskie wędrówki.

…pomysły, które chodzą nam po głowie.

Biegi charytatywne i różne inne

21 marca godzina 11.00 II Charytatywny Bieg Zeflika w Niezdrowicach. Zapisz się klikając w link Bieg Zeflika i zapisz się jako klub „Slow Jogging Kędzierzyn – Koźle”. Wybierz Nordic Walking jeśli masz ochotę potruchtać 3 km lub Bieg 7 km jeśli masz ochotę pobiec szybciej i dalej.

1 marzec do 15 marzec Bieg Kobiet Zawsze Pier(w)si 2021. Wirtualny bieg, na który możesz zapisać się klikając w link Bieg Kobiet.

Bieg charytatywny
jaWagabunda na mecie I biegu charytatywnego Zeflika w Niezdrowicach

Wspólne aktywności w imprez organizowanych w mieście

Biegi organizowane w mieście i najbliższej okolicy. Fabryka Aktywności XYZ Kędzierzyn-Koźle jest naszym przywódcą w tym temacie.

25 kwietnia Koźle Bieg po Zdrowie godzina 10.00

20 czerwca Zakrzów Bieg/Marsz dla Europy godzina 10.00

27 czerwca 2021 Gruba Dycha godzina 10.00

4 wrześnie 2021 o godzinie 18.00 Bieg (6) godzinny – również 4 osobowe sztafety od godziny 18.00 do 24.00

10 października o 10.00 Dzień Dobry Kędzierzyn leśny półmaraton i dyszka (limit czasu 4-5 godzin), godzina 10.00

31 października Koźle, Strasznie Fajna Piątka godzina 18.00

Masz pomysł na inną trasę truchtania?

Lub aktywność sportową, którą możemy razem uskutecznić? Pisz pod artykułem w komentarzu.

Oceń artykuł
[Głosów: 3 Średnia: 5]

Otrzymuj powiadomienia o nowych wpisach!

Wypełnij formularz, zapisz się na listę, a otrzymasz regularnie informacje o nowych przepisach i relacjach z podróży!