Chodzenie boso po śniegu. Hartowanie organizmu krok po kroku

0
0
Boso chodzenie po śniegu
Bieganie boso po śniegu to podniesienie odporności organizmu.

Chodzenie boso po śniegu to prosty i naturalny sposób na wzmocnienie odporności organizmu. Oswajając nasze ciało z zimnem, spowodujemy, że organizm będzie w inny sposób gospodarował ciepłem i tym samym uodporni się na niekorzystne działanie czynników zewnętrznych.

Chodząc boso po śniegu doświadczysz niesamowitego uczucia! Popracujesz nad hartowaniem organizmu – to najważniejsze – ale kilka minut po schłodzeniu stóp poczujesz, że Twoje stopy będą Cię szczypać z gorąca, a Ty doznasz potężnego przypływu energii.

Spis Treści
Zwiń
Rozwiń

Hartowanie organizmu

Stopniowe przyzwyczajanie ciała do zimna podnosi odporność organizmu. A dlaczego hartowanie organizmu ma pozytywny wpływ na zdrowie? Bo dzięki niemu nasze ciało uczy się gospodarowania ciepłem i tym samym uodparnia się na działanie czynników zewnętrznych – zmianę temperatur, „osaczenia” przez wirusy czy bakterie.

Uwierzcie, to działa w ten sposób, że jeśli pobiegamy po śniegu, wejdziemy boso do rzeki, będziemy brać codziennie zimne prysznice czy pomorsujemy zimą, to znacznie trudniej będzie mikrobom nas zaatakować. I jest spora szansa na to, że w przypadku złapania choroby, będzie ona przebiegała znacznie łagodniej.

Chodzenie boso po śniegu – co nam daje

Zdejmij buty i wyjdź na śnieg! Łatwo powiedzieć! Fakt, znacznie łatwiej będzie zrobić to,  gdy latem często chodzisz boso. Nie tylko boso po rosie, ale i boso po wodzie (w zimnym strumyku) lub po prostu zanurzając stopy w misce z lodowatą wodą.

  • Hartuje organizm
  • Masuje strefy refleksologiczne na stopie
  • Daje frajdę i niezłego „kopa” energii
gołe stopy na śniegu
Chodzenie boso po śniegu to doskonały sposób na hartowanie organizmu.

Praktyczne rady jak chodzić boso po śniegu

  • Ubierz się ciepło – załóż kurtkę, czapkę i rękawiczki. Jedyną odsłoniętą częścią ciała mają być gołe stopy.
  • Przygotuj ręcznik i ciepłe (wskazane wełniane) skarpety oraz buty, do których łatwo będzie włożyć nogę w skarpecie. Ja jeszcze zabieram składane, małe krzesełko żebym mogła usiąść i łatwiej oraz szybciej założyć skarpety. Przejście na bosaka z ogrodu do domu po śliskim tarasie, kiedy stopy lekko drętwieją od zimna, nie należy do bezpiecznych.
  • Miejsce, po którym masz zamiar chodzić boso musisz znać, tzn. wiedzieć, że pod śniegiem będzie czysta powierzchnia, bez ostrych krawędzi, szkła czy kamieni.
  • Wybierz miejsce w pobliżu domu, tak abyś miała możliwość szybkiego ogrzania stóp po zakończeniu hartowania.
  • Chodź lub truchtaj po śniegu – nie stój w miejscu.
  • Pierwszy raz wystarczy jak będziesz chodzić boso około 20-30 sekund, później czas możesz wydłużyć nawet do kilku minut.
  • Kolejne razy możesz być dłużej – ale bez przesady! Czas zależy od reakcji Twojego organizmu, od temperatury na zewnątrz. Inaczej stopy będą reagowały, gdy temperatura będzie oscylowała wokół zera, a inaczej gdy przymrozi kilkunasto stopniowym mrozem.
  • Po zakończeniu spaceru delikatnie osusz (nie wycieraj ostro) stopy ręcznikiem, załóż ciepłe skarpety i pochodź lub potruchtaj chwilę po domu. Twórca leczenia wodą, Sebastian Kneipp, nie zalecał wycierania stóp ręcznikiem, bowiem dzięki miejscowemu tarciu, szybko powstaje uczucie ciepła. Stopy, wysychając stopniowo, rozgrzewają się równomiernie, co korzystnie wpływa na organizm.
  • Dla przyjemności wypij rozgrzewającą herbatę, albo kieliszek nalewki imbirowej.

    Przeciwskazania do chodzenia boso 

  • Na spacer po śniegu może wybrać się tylko zdrowa osoba – nawet katar jest przeciwskazaniem.
  • W przypadku chorób układu moczowego warto skonsultować się z lekarzem

Sen o chodzeniu boso po śniegu

Hartowanie boso po śniegu znalazło także swoje odzwierciedlenie w snach. Podobno bowiem – jak mówią senniki – jeśli w śnie chodzisz boso po śniegu to jesteś osobą, która nie boi się ryzyka i lubisz niecodzienne wyzwania. I plany, które masz w tym zakresie, zostaną zrealizowane.

Potraktuj tę przepowiednię z przymróżeniem oka, ale coś w tym jest. Bo przyznasz, że bieganie boso po śniegu to jest wyzwanie samo w sobie!

Pójdziesz boso przez świat?

Po trawie, po śniegu, kamieniach, mchu czy wodzie. Zrób to dla siebie. Dla swojego zdrowia. To jedna z metod hartowania organizmu.

A może pójdziesz dalej i odważnie zanurzysz całe swoje ciało, rozpoczynając tym samym przygodę z morsowaniem? Koniecznie przed morsowaniem kup buty lub skarpetki do wody – w Decathlonie zamówisz także przez internet.

Życzę Ci udanych spacerów boso po śniegu. Podziel się swoimi wrażeniami w komentarzu pod artykułem.

Oceń artykuł
[Głosów: 7 Średnia: 4.9]

Otrzymuj powiadomienia o nowych wpisach!

Wypełnij formularz, zapisz się na listę, a otrzymasz regularnie informacje o nowych przepisach i relacjach z podróży!